EL BLOC DELS DE QUART

EL BLOC DELS DE QUART

Un espai per compartir el nostre progrés i les vivències del curs!

dijous, 18 de maig del 2017

Palmeres en la neu


PALMERES EN LA NEU - Luz Gabás

Palmeres en la neu és un llibre que em vaig llegir fa un parell de setmanes. Vaig començar a llegir-lo perquè em van parlat de la pelicula, i molta gent tenia molt bones opinions d'ella, així que vaig pensar en llegir-me el llibre (ja que per a mi el llibre acostuma a ser millor que la pelicula).

És un llibre difícil d'explicar en un parell de línies perquè es desenvolupa en èpoques diferents, en les quals hi ha molts personatges.
Aqui teniu un petit resum.

El llibre està ambientat en el any 1953. El seu protagonista es Kilian, un noi que als 20 anys deixa la seva casa als Pirineus aragonesos per iniciar amb el seu germà, Jacobo, un viatge cap a l'illa de Fernando Poo, a l'Àfrica. Allà, l'espera el seu pare, un home de 50 anys que treballa a la finca Sampaka, el lloc on es conrea i torra un dels millors cacaus del món. En aquesta terra eternament verda i càlida, Kilian i Jacobo descobreixen la entretinguda vida social de la colònia en comparació amb Espanya.
Un d'ells creua una línia prohibida i s'enamorarà d'una nativa. El seu amor per ella canviarà el curs de les seves vides i seran l'origen d'un secret, el qual les seves conseqüències arribaran al present.
Anys després, al 2003, Clarence, filla de Kilian i neboda de Jacobo, portada per la curiositat vol conèixer els seus orígens, i descobreix part del secret que finalment serà desentranyat .


M'agrada aquest llibre, i especialment la seva autora per la seva manera d'escriure, clara i concisa. Aconsegueix donar moltíssims detalls sense expandir-molt, i sobretot sense avorrir el lector.
Si hi ha una cosa que em va sorprendre va ser la quantitat d'informació i dades històriques que hi ha en aquesta novel·la. Gràcies a les descripcions detallades de la seva autora, el llibre aconsegueix que et submergeixis per complet a la Àfrica Espanyola a mitjans del segle XX.
Recomano aquest llibre, perquè a part de gaudir de la seva lectura, dóna infinitat d'informació referent a la colonització espanyola de fa gairebé cent anys.

Resultado de imagen de palmeras en la nieve

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada